inkl. mva.
Mange vil forbinde Gunnar Strømmes navn med hans mangeårige innsats i Strømme- stiftelsen, den oppgraderte videreføringen av livsverket til onkelen – «Presten med de røde annonsene». Mange år ble det også med styrearbeid i Solgården på spanske Costa Blanca. Frivillig arbeid ofte på mer enn halvtid, ved siden av egen forretningsvirksomhet på mer enn heltid. Som tredje generasjon i Strømmefamiliens butikk i Kvadraturen tok han, 21 år gammel, initiativet til Sørlandets første dagligvarekjede, mer enn ti år før Rimi og Rema kom på banen. Etter å ha solgt dagligvarebutikkene satset han på et nytt område, telemarketing. I løpet av få år bygde han opp Skandinavias største virksomhet i bransjen under navnet Teleteam. En rekke av Norges største frivillige organisasjoner var blant de første og største kundene. Etter godt og vel ti år valgte Gunnar Strømme å selge telemarketing-virksomheten. Så ble det nye satsinger, først og fremst eiendomsvirksomhet, men også engasjementer på andre områder. I løpet av et aktivt liv, innenfor næringsliv og frivillighet, ble det oppturer, nedturer – og så oppturer igjen. Mindre allment kjent er Strømmes vedvarende kamp for at frivillige organisasjoner skulle slippe å betale moms på tjenester, en kamp som har gitt frivillighets-Norge gevinster i mangemilliardklassen.
Sesjonen din har nå utløpt. Vennligst klikk "OK" for å oppdatere siden og unngå tap av eventuelle ikke-lagrede data. Dersom du var logget inn, må du nå logge inn på nytt.